mmiia.blogg.se

Min blogg om allt och inget...

Vardag

Kategori: Allmänt

God morgon. =)
 
Ensam hemma idag då älsklingen redan börjat sin skola/jobb-grejj. Jag börjar ju först nästa vecka och även om jag är nervös så ser jag faktiskt fram emot det. Är alltid kul att gå i skolan. Älskar ju att läsa och lära mig nya saker. Det enda som inte känns helt okej är att det kommer att vara en massa nya människor och jag är ju inte så förtjust i människor, haha, iaf inte människor jag inte känner. ;)
 
Sitter och slökollar friidrott och samlar mod till att ringa för att fixa med skolskjuts till Felix. Började ju ringa redan förra veckan men då var personen som jag trodde att jag skulle prata med sjuk. Fick äntligen tag på henne igår dock men då var det fel människa så fick nret till en annan men det visade sig vara fel också. Måste tydligen prata med någon i denna kommundelen då Felix står skriven hemma hos mig ju och inte i samma stadsdel där han går i skola. *Gaah*! Drygt men jag ska väl fixa det också.
 
Tittade på nyhetsmorgon för en liten stund sen och såg något så (enligt mig iaf) absurt på nyheterna. Det var ett inslag om mäklare och att deras inkomster minskat. Förr kunde mäklare tydligen hänga på stureplan och dricka champagne men det kan dom inte längre och det är så synd om dem. De har knappt råd att leva längre. Googlade lite och medellönen i år för mäklare ligger på ca 33000 kr i mån. Oj oj oj så synd det är om dem.
 
Apropå något helt annat så var det en tjej som sålde en Lumia på mini-loppisen igår för bara 500 kr. Jippie tänkte jag och la 500 kr, eftersom det var fastpris så skulle jag automatiskt ha vunnit den då, men helt plötsligt var annonsen borta och tjejen sket i att svara. Så jävla dålig stil. Precis lika mycket som lagt bud är bindande för köpare borde väl samma sak gälla för säljare. Blev minsann lite ledsen. =/
 
Är minsann lite småkyligt här hemma nu. Har blivit väldans kallt ute väldans snabbt också. Måste skaffa mig ett par höstskor. Grymt sugen på att köpa mig en massa stickade, mysiga tröjor också. Gillar nog hösten litegranna ändå. ;) Känns så friskt och skönt när man kommer ut och man får en "mys-känsla" i kroppen. Kanske känns mindre jobbigt att hösten kommer nu när det varit så fint väder hela sommaren typ. Har fått en massa solsken och värme ju. =)
 
Mindre än en månad kvar tills jag fyller 30 år nu också. Hehe. Det ni... ;)
Funderar på hur jag ska göra med kalas... Orkar egentligen inte ordna nåt men man fyller ju bara 30 år en gång och är ju ändå 10 år kvar till nästa gång man fyller jämt. Ja det tål att funderas på... =)
 
Nu ska jag ta tag i att ordna med Felix skolskjuts. Ha en härlig dag alla ni fina där ute! =)
 
Kommentera inlägget här: