mmiia.blogg.se

Min blogg om allt och inget...

Sommarledigt

Kategori: Allmänt

God morgon. =)
 
Denna vecka har vi sommarlov minsann. Jag har inga möten eller dylikt och Felix är med andra ord ledig från fritids. Härligt! =)
 
Igår ägnade vi hela dagen åt att tvätta och storstäda hela lägenheten. Felix var så söt och gick upp med mig kl 7 och hjälpte till med tvätten. Vi lät älsklingen sova ända till kl. 9. ;) Men himmel så jobbigt det är att städa när man inte bara gör en lätt städning och drar över golv och så med dammsugare. Tog mig nog ca 3 timmar att bara städa köket. Torka ur alla skåp, tvätta alla lister, göra rent elementet (hur fasen gör man rent ordentligt mellan "pinnarna" på så gamla element utan att vrida fingrarna ur led?) osv... Men nu är hela lägenheten så fin och ren! =)) Lyckades till och med lösa stoppet i handfatet i badrummet. Tog evigheter för vatten att rinna ner där innan men I fixed! ;) Minsann duktig eller vad säger ni? ;) Sen hann vi även med att storhandla på eftermiddagen så igår kväll var jag rätt slut ska erkännas. Men det var det värt!
 
Felix väckte mig vid halv 7 idag så han börjar redan bli rastlös och undrar vad vi ska hitta på idag. Hoppas på att vädret ska hålla sig någorlunda för isf är nog planen att åka upp till Emmas pappas stuga och umgås lite med Emma och Liam. Så jäkla långt bort till sjöbo känns det som dock. Är ju tvärs över hela stan! Men men. =) Är vädret fint kan det absolut vara värt.
 
Älsklingen sover ännu även idag. Får la se när han behagar stiga upp. Jag vaknar pigg om morgnarna minsann och jäklar så härligt det är!
=)
 

Nä får la ta tag i denna dagen också nu då och hoppa in i duschen så man kan komma iväg på nåt skoj. =) Förslag på roliga aktiviter som är gratis/väldans billiga med barn (både ute och inne) mottages med glädje så vi kan planera vår vecka lite. =) Hade vädret bara varit lite bättre hade vi garanterat hängt på stranden var eviga dag men känns inte som om det riktigt passar nu och ska väl bli ännu sämre väder längre fram i veckan.
 
Ah ja. Ha en underbar dag alla ni fina! <3
=)
 
 
Kommentera inlägget här: