mmiia.blogg.se

Min blogg om allt och inget...

Hela världen på mina axlar...

Kategori: Allmänt

Ja just nu känns det lite så emellanåt... Men men jag överlever det också! ;)
 
God morgon förresten...
 
Klockan är halv 9 och det är bara jag och Felix som är vakna. Fredrik ligger och snarkar som en gris trots att han ska vara på plats i stan på grejjs kl. 9... Jag anser dock att det inte är mitt ansvar att få upp honom ur sängen (han är ju trots allt vuxen och jag är INTE hans mamma) så han får skylla sig själv som inte klev upp när väckarklockan ringde kl. 8. Jayden ligger också och sussar sött... Han var dock uppe vid 7 och åt men somnade sen om i vanlig ordning.
 
Jayden har fått för sig (igen) att han ska vakna en väldans massa gånger varje natt och äta. Är inte så säker på att jag gillar det... Trodde först att det berodde på att han inte får i sig tillräckligt med mat innan han lägger sig men nu äter han ju gröt på kvällen + att han ammar så det bör väl inte vara problemet. Kan ju vara så att det är lite mitt eget fel också att han vaknar. Han vet att om han gör det så får han komma upp och tutta tills han somnar om. Ska dock försöka vänja honom av med det nu. Läste att från 5 månader så ska de klara av att sova en hel natt utan att äta, det handlar bara om att lära om beteendet. Dessutom ska det vara lättare runt 5-6 månaders ålder. Då brukar det gå att lära barnet att sova hela nätter på ca 3-4 dagar enligt sidan jag läste, medan det om man väntar tills de är större, kan ta upp till 2 veckor att lära om. Handlar bara om vilja och ork helt enkelt! ;P
 
Nä får väl gå och väcka Fredrik ändå... Han ska väl inte behöva komma för sent. Räcker med att han får springa till bussen alldeles yrvaken. ;) Som sagt, han får skylla sig själv när han inte kliver upp när väckarklockan ringer...
 
 
 
 

KOMMENTARER:

  • Anonym säger:
    2014-07-30 | 09:35:57

    Sorry att du skall behöva väcka mig 😔 men hoppas att du älskar mig ändå. Jag älskar dig mest i hela världen 💗💗💗 massa pussar bejbi 💋💋💋

Kommentera inlägget här: